середу, 26 лютого 2014 р.

Спостереження за вживанням особових займенників у текстах.

Українська мова
Тема. Спостереження за вживанням особових займенників у текстах.
Мета. Продовжувати знайомити учнів з новою частиною мови - займенником, з особливостями займенників, їх роллю у мовленні. Вчити учнів розпізнавати займенники як в усному так і в писемному мовленні. Вчити розпізнавати особові займенники, виробляти вміння змінювати займенники 1, 2, 3 особи. Формувати навички роздільного написання прийменників з займенниками. Розвивати інтерес до джерел народної творчості. Виховувати інтерес до вивчення мови.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
II. Актуалізація опорних знань учнів.
-         Відновіть опорну таблицю, складену на попередньому уроці.
___________? ____________? _____________?
Вказує ____________, __________, ____________,але не _____________
Має особи:___________________________________________________
Змінюється за ________________________________________________
Має рід:_____________________________________________________

III. Ознайомлення з темою і завданням уроку.
Сьогодні будемо спостерігати за вживанням займенників у текстах, вдосконалювати свої вміння визначати число та особу займенників.
1. Гра «Відгадай і доведи» (з елементами проблемної ситуації).
 Слова               Число               Частина мови
 Дівчинка
 Полетіла
 Качечка
 Розумна
 Він
 Стільки
2.Робота в групах.
 На столі лежать карточки з словами - ваше завдання визначити до якої частини мови належить слово і на яке питання відповідає.
 Слово він (хто?) не іменник, хоч і відповідає на питання іменника, бо не називає, особу.
 Слово такий (який?) - не прикметник, хоч і відповідає на питання прикметника, бо не називає ознаки.
 Слово стільки (скільки?) - не числівник, хоч і відповідає на питання числівника, бо не називає кількості.
 Діти, слова він, такий, стільки та інші можуть вживатись замість іменників, прикметників, числівників - це займенники. Крім тих, які ви зустріли в тексті є ще такі займенники: я, ми, ти, ви, він, вона, воно, вони, цей, весь, все, свій, який.
3. Фізкультхвилинка(для очей)
Відео.
IV. Робота над вивченням нового матеріалу
1. Каліграфічна хвилинка.
 В вв він від втік втечу вовк
 Я від кавов втік, той від бете чувте.
 Записати речення, розшифрувавши зашифровані слова. Підкреслити слово в
 якому більше звуків, ніж букв.
 Про якого казкового героя йде мова?
2. Музична пауза з творчим завданням.
( Супроводжується відеороликом
 Звучить українська народна пісня: «Я лисичка, я сестричка». Завдання. Уважно слухати, визначити займенники і, почувши займенник, плеснути в долоні.
V. Фізкультхвилинка.(відео)
VI.Закріплення та систематизація знань.
1. Вибірковий диктант. Випишіть займенники.
 (Вчитель читає, а діти виписують тільки займенники)
Невисока в нас полиця –
На полицю злізла киця,
Побачили помазок,
Взяла його за чубок.
Стала всюди ним крутити,
На всі сторони котити,
Закотила хтозна-де,
Не знайде його ніде.
                         (Марійка Підгірянка)
2.Самотійна робота (за вправою 42)
ВИ-МИ-ТИ.
VII. Підсумок уроку.
1.     Гра « Відгадай займенник».
( Встав займенник)
… люблю свою Україну.
… любить читати книжки.
… завжди говоримо правду.
…змагаються за честь своєї школи.
2.     Гра «Хто найшвидше напише».
Напишіть три займенники з трьома –е.
(мене, тебе, себе)
3.     Оцінювання учнів.
XI. Домашнє завдання.

Виконати вправу 44, повторити правило.

Немає коментарів:

Дописати коментар