четвер, 1 грудня 2016 р.

Батьківський лекторій

Батьківські збори «Виховання дитини як громадянина України»
Мета: ознайомити батьків із науково обґрунтованими підходами до вирішення проблеми формування у дітей свідомості громадянина, патріота, професіонала, тобто соціально активної особистості, здатної до самостійного життєвого вибору на основі гуманізації цінностей; націлити батьків на створення в сім’ях умов, які допомагатимуть виховувати свідомого й компетентного громадянина, повноправного члена громадянського суспільства.
Підготовка. Під час класних годин учні заповнюють анкети «Що таке патріотизм», «Громадянська компетентність». Обробка результатів мікродосліджень.
Х І Д  З Б О Р І В
1.     Оголошення теми. Пояснення актуальності проблем
Актуальність громадянського виховання в Україні зумовлюється водночас процесом народження нації. Для України, яка є поліетнічною державою, громадянське виховання відіграє особливо важливу роль ще й тому, що воно покликане сприяти формуванню соборності України, яка є серцевиною української  національної ідеї. Саме на базі демократичних цінностей, що мають лежати в основі громадянського виховання, можливе об’єднання різних етносів і регіонів країни задля розбудови й вдосконалення суверенної, демократичної держави, громадянського суспільства. Ці процеси вимагають громадянської культури. Громадянська культура особистості – якість, що характеризує людину як свідомого й активного громадянина. У процесі виховання громадянина так важливо, щоб у дитини через глибоке усвідомлення свого власного «Я» боліло серце за те, що відбувається навколо неї та поруч із нею, щоб вона з дитинства переживала, відчувала громадянські радощі та громадянські прикрощі, була відповідальною та дієвою.
Найважливіша функція сім’ї – виховання і розвиток дітей, соціалізація підростаючого покоління. Перші уроки громадянськості діти отримують в сім’ї. Від того, як будуються відносини в сім’ї, які цінності, інтереси тут знаходяться на першому плані, залежить, якими виростуть діти. Життя кожної сім’ї – це частинка життя країни. Для виховання громадянськості необхідно, що сім’я жила в єдиному ритмі з усім народом, щоб цілі, прагнення і  турботи народу були і її цілями, прагненнями і турботами. Дитина поступово входить у світ великих соціальних ідей і почуттів. Крок за кроком у дитини формується почуття обов’язку перед батьками, школою, Вітчизною.  Тому найбільш повноцінне суспільне виховання – шкільно-сімейне виховання. Сім’я з існуючими в ній взаємовідносинами між дітьми і батьками – перша школа інтелектуального, морального, естетичного та фізичного виховання. Духовне, моральне й патріотичне багатство сімейного життя – найважливіша умова успішного виховання дитини і в домашніх умовах, і  в школі.
1.     Ознайомлення з інформацією
2.     Оголошення результатів анкетування
3.     Загальна інформація про рівень громадянської компетентності учнів класу
4.     Визначення понять «громадянин», «патріот»
5.     Обговорення з батьками ситуацій за методикою «Проблемний КЕЙС»
КЕЙС 1. Утворилася молода родина. Чоловік – з Прикарпаття, дружина – з Луганщини, маленькі двійнятка Петрик і Марійка. Молодята обговорюють важливе для них питання : якою мовою мають спілкуватися вони між собою, вони з дітьми та діти між собою, коли трохи підростуть.
Запитання:
  • Як у вашій родині відбувається формування патріотичних рис у дитини?
  • Як повинно вирішуватися мовне питання в рамках регіону, країни?
КЕЙС 2. У звичайний клас звичайної української школи прибуває новенький хлопчик, який народився й жив у Канаді. На відміну від своїх однокласників, він спілкується з усіма дуже гарною, правильною українською мовою, непогано знається на суто українській літературі і навіть класичній музиці, добрий знавець української історії. У Гната (так звуть хлопчину) за два роки навчання в Україні склалися хороші стосунки з однолітками, він – активний учасник шкільного життя. На чергових виборах керівних посад шкільного самоврядування він виставив свою кандидатуру на посаду Президента школи.
Запитання
  • Чи правильне рішення прийняв Гнат, виставивши свою кандидатуру?
  • Як,на вашу думку, складеться політична кар’єра Гната у школі далі? Чи є в нього шанси стати переможцем у виборчих перегонах?
  • Чи має бути справжнім патріотом Президент шкільної республіки?
  • Якої інформації не вистачає вам, щоб визначитися, чи є Гнат справжнім патріотом?
  • Яка земля є для Гната справжньою Батьківщиною?
  • Чи є ви патріотами свого рідного краю? Якщо так, то в чому це проявляється?
5.     Рекомендації батькам «Як виховати маленького патріота»
6.     Виховання маленького патріота починається з найближчого для нього – рідного дому, вулиці, де він мешкає, дитячого садка, школи.
7.     Звертайте увагу дитини на красу рідного міста.
8.     Під час прогулянок розповідайте, що знаходиться на вашій вулиці, поговоріть про значення кожного об’єкту.
9.     Дайте уявлення про роботу суспільних організацій, відмітьте цінність їхньої праці.
10.         Разом з дитиною беріть участь у праці з благоустрою та озелененні свого подвір’я, міста.
11.         Розширюйте власний кругозір.
12.         Навчайте дитину правильно оцінювати свої вчинки та вчинки інших людей.
13.         Залучайте дитину до читання книг про Батьківщину, героїв, традиції, культуру свого народу.
14.         Батьки і діти можуть знайти багато цікавих спільних занять: спорт, туризм, колекціонування, відвідування театру й кіно.
  • Підсумок
Рішення зборів:
1.Сприяти формуванню у дітей свідомості громадянина, патріота, професіонала, повноправного члена громадянського суспільства.
2.     У житті класного колективу і в сім’ї підтримувати процес становлення дитини як громадянина України та справжнього патріота.
3.Опрацювання батьками «Пам’ятки для батьків» щодо обговорюваної проблеми.


Немає коментарів:

Дописати коментар