понеділок, 24 лютого 2014 р.

Сценарій свята

Сценарій свята «Зустріч весни».
Мета. Відтворити на святі обряд зустрічі весни, показати його красу; навчити дітей обрядових пісень-веснянок, водити хороводи, народних ігор; ознайомити з народними прикметами; розвивати інтерес до вивчення і відродження народних звичаїв та традицій рідного краю бажання оберігати їх; виховувати любов до рідного краю, національних традицій;
Хід свята
Ведуча.
Йде весна-красна в зеленій хустинці,
Несе весна-красна у хустинці гостинці:
Ягнятам – травицю,гусятам – водицю,
Качатам – ряску, а малятам – ласку.
            Доброго ранку! – травам росистим,
            Доброго ранку! – квітам барвистим,
            Доброго ранку! – сонечку ясному,
Людям усім та усьому прекрасному!
Ведуча.
Старі люди кажуть, що весна починається після Стрітення. Погода тоді буває дуже різна: коли лютий перемагає – морозить, тріщить, крутить, а тільки-но березень набирає сили – тут уже відразу сонце пригріває, з′являються калюжі, дзюрчать струмочки, біжить вода, із сонечком бавиться… І раптом усе знову починає морозцем стягувати. Так іде двобій поки зима не відступить.
Весна.
Добрий день, мої любі друзі!
Я – Весна,
Я три місяці в садочку
Зимувала на кілочку
Від морозів і вітрів 
Берегла озимий хліб.
Ниточки для травки ткала,
Сорочку сонечку зв′язала,
В голубі легкі пушинки
Весняні вдягла хмаринки,
Повернула всіх птахів
Із вирію в рідний дім
Привела я вам три парубки красні,
Три місяці ясні.
Березень.
Трудився лютий до світанку
І заморозив геть струмочок.
А березень підкрався ранком
І схрумав нишком весь льодок.
Та знову березень сміявся:
Злизнув усе те язиком.
Зима ще злиться, бідолаха,
А вже ж весна бере своє.
І березень бурульки з даху,
Немов цукерочки, жує!
Квітень.
Я – Квітень, славний квітникар,
Сонечко і рясно
Уквітчав вам календар
Першим цвітом – рястом.
Травень.
Я місяць Травень!
Іду і весело співаю,
Дощами землю поливаю,
Святковими піснями 
І громом іду над полями.
Весна.
Я всім в дарунок тепло принесла
Скрізь засіяла ранні квіти.
І травичку, шовкову, м′яку…
( Діти підбігають до неї, а в цей час заходить зима).
Зима.
Ти засіяла квіти?
Не поспішай радіти!
Я їх вкрию снігами…
Весна.
Яка ж ти люта, сестро! Лютуй не лютуй, а час твій пройшов. Людям ти добряче набридла холодами та віхолами. Он як потягнулись до мене діти, щоб хоч трішки себе зігріти.
Зима.
Мене теж чекали, щоб після справ відпочити. І дорослі, і діти раділи моїм веселим святам. Малеча ліпила снігових баб, гралися у сніжки, катались на ковзанах та санчатах.
Весна.
Так, сестро, це було – та все пройшло. Надоїла ти своїми холодами. 
Хочеться всім зняти теплий одяг і замінити його легким, весняним та за роботу взятись.
Зима.
Яка робота? Я зараз сюди холоду напущу, всюди сніжком притрушу!
Хлопчик.
Нам не хочеться вже зими, що ж робити?
Дівчинка.
Що ж воно тепер буде?
 Хлопчик.
Знову почнуться морози?
Весна.
Не бійтеся,  любі діти. Ми ще позмагаємось з Зимою, побачимо, хто кого переможе. Діти, ви мені допоможете?
Діти.
Допоможемо!
Весна.
Сестро, ну чому ти йдеш наперекір часу? Звичайно, тобі не хочеться залишати свої володіння, але ж треба.
Зима.
Хто сказав, що треба?! Я нікуди звідси не піду, на тебе, Весно, ніхто не чекав…
Весна.
А ти про це спитай у дітей,чекали вони мене чи ні?
Зима.
Спитаю. Друзі, я добре пам′ятаю як раділи ви мені: пісеньки співали, вірші вивчали, прислів′я, приказки, колядки, а що ви знаєте про Весну?
1-й учень.
Все знаємо! Ми готувалися до зустрічі з Весною.
Зима.
Якщо це дійсно так, то мені доведеться покинути ваш край, але якщо ви, хоч на одне запитання не дасте відповідь – я звідси не піду, а вас заморожу! Домовились?
2-й учень.
Наші пращури зустрічали Новий рік 13 березня, коли пробуджувалася природа.
Зима.
Які назви першого місяця весни ви знаєте?
3-й учень.
Місяць березень має такі назви: березаль, березіль, март, соковик, красовик, крапельник…
Зима.
Які ви знаєте народні весняні свята?
4-й учень.
14 березня Явдохи – зустріч весни.
5-й учень.
22 березня – Сорок святих. 
 1-й учень.
Великдень – одне з найбільших свят після Різдва.
2-й учень.
Цьому святу передує Вербна неділя.
3-й учень.
6 травня – свято Юрія. Вважається, що в цей день починає співати соловей та кувати зозуля.
Зима.
А які народні прикмети ви знаєте?
4-й учень.
Грім у березні – до повернення холодів.
5-й учень.
Квітень з водою – травень з травою.
1-й учень.
13 травня – день Якова. Зоряна ніч і теплий вітер передвіщали тепле літо.
2-й учень.
Велика кількість соку в березах означає дощове літо.
Зима.
А тепер читайте вірші, присвячені весні! Ви мабуть їх не знаєте?
3-й учень.
А в природі вже пахне весною,
Аромат той приємний для всіх.
Білий сніг не лежить вже горою,
А джерельцем співочим побіг.
Щоб очистити землю й омити,
Та прокласти шляхи для весни.
Хоч зима й завертає сердито,
Та весна вже приходить у сни.
Йде весна-королева по світу
І співає на всі голоси,
Та заквітчує землю прогріту,
Творить дивні картини краси.
4-й учень.
Що не днина,
По хвилині
Довша день,
Коротша ніч.
Потихеньку,
Помаленьку
Проганяєм зиму
Пріч!
5-й учень.
Гріє землю сонечко,
Ніжно примовляє:
Прокидайтесь, квіточки,
День весну стрічає!
Просинайся, річечко,
Посміхнись, струмочку
Затанцюй нам гопака,
Дощику – дзвіночку!
Розливайся радісно
По землі, проміння,
Покривай сади й луги,
Весняне цвітіння!
Зима.
Добре. Думаю, що пісень про весну ви не знаєте!
Діти.
Знаємо!
Зима.
То співайте, а я послухаю!
(Діти виконують пісню «Ой на горі кладочка»).
Зима.
Я багато побачила та почула. Діти гарно підготувались до зустрічі з весною. Молодці! Мені час прощатись з вами! До зустрічі!


Немає коментарів:

Дописати коментар