Творча майстерня.
Тема. З
Великоднем.
Мета: ознайомити учнів з
традиціями святкування Великодня; розширити знання про Великодні свята, їх символи
та великодні привітання, поглиблювати знання учнів з писанкарства; розвивати
інтерес до читання символічних знаків, фантазію, уяву, творчість; виховувати
прагнення підтримування традицій українського народу .
Обладнання:
розмальовані дерев′яні писанки,
українські вишиті рушники, Великодній кошик із писанками і крашанками, ескізи, таблиці, ілюстрації.
Хід
заняття
I. Організація класу до уроку.
II. Оголошення теми і мети уроку.
1. Вступна бесіда.
Великдень - одне з найбільших й найшанованіших після Різдва
християнських свят. Воно приурочене воскресінню Христа. У давнину Великдень вважався
святом бога Сонця Ярила. Звичай пекти паски та фарбувати яйця виник також дуже
давно. З першим променем сонця священик в церкві сповіщає: «Христос воскрес!»,
а прихожани хором відповідають: «Воістину воскрес!». Під час урочистого обходу
храму святять паски, крашанки та різний наїдок. Потім усі
розходяться по домівках, щоб сповістити одне одного про велику радість та привітати зі світлим урочистим святом. Як і Різдво, Великдень — родинне свято, на нього збиралася вся родина. За традицією, розпочинаючи урочистий сніданок, господар обрізав зі свяченої паски скибочки з трьох боків, приказуючи: — Бог Отець, Бог Син і Бог Дух Святий! Ці окрайці тримали до закінчення свят і потім віддавали худобі. Після святкового сніданку діти носили старшим родичам гостинці і отримували за це ласощі та писанки, якими потім гралися. До свята готуються заздалегідь — печуть паски, роблять крашанки й писанки. Жовті, червоні, жовтогарячі кружальця, багатокутні зірки на писанці — зображення Сонця. Хвилі означають воду. Ще зображують листя — дубове або вишневе. Малюють півників, козликів, пташок, рибок, метеликів, бджілок.
розходяться по домівках, щоб сповістити одне одного про велику радість та привітати зі світлим урочистим святом. Як і Різдво, Великдень — родинне свято, на нього збиралася вся родина. За традицією, розпочинаючи урочистий сніданок, господар обрізав зі свяченої паски скибочки з трьох боків, приказуючи: — Бог Отець, Бог Син і Бог Дух Святий! Ці окрайці тримали до закінчення свят і потім віддавали худобі. Після святкового сніданку діти носили старшим родичам гостинці і отримували за це ласощі та писанки, якими потім гралися. До свята готуються заздалегідь — печуть паски, роблять крашанки й писанки. Жовті, червоні, жовтогарячі кружальця, багатокутні зірки на писанці — зображення Сонця. Хвилі означають воду. Ще зображують листя — дубове або вишневе. Малюють півників, козликів, пташок, рибок, метеликів, бджілок.
2.
Мотивація навчальної діяльності.
Читання вчителем вірша: "Свято
Пасхи недалечко" (Н.Б.Куфко)
Свято Пасхи
недалечко,
Люди звичай бережуть, –
Розмальовують яєчка,
Пишні пасочки печуть.
Святкування йде віками, −
Це такі чудові дні:
В гості йти, під рушниками
Страви нести запашні.
Доброзичливо, з любов’ю
Мати щирі почуття,
Людям зичити здоров’я
І щасливого життя. Святість – це чарівне слово,
Тільки треба так зуміть,
Щоб життя своє святково
У труді й добрі прожить.
Люди звичай бережуть, –
Розмальовують яєчка,
Пишні пасочки печуть.
Святкування йде віками, −
Це такі чудові дні:
В гості йти, під рушниками
Страви нести запашні.
Доброзичливо, з любов’ю
Мати щирі почуття,
Людям зичити здоров’я
І щасливого життя. Святість – це чарівне слово,
Тільки треба так зуміть,
Щоб життя своє святково
У труді й добрі прожить.
III. Інструктаж
до проведення роботи.
IV. Закріплення вивченого.
IV. Закріплення вивченого.
V.
Фізкультхвилинка.
VI.
Практична робота учнів.
- Працюємо швидко і якісно.
Допомагаю дітям , пояснюю ще раз хто що не зрозумів. (Звучить музика).
- Працюємо швидко і якісно.
Допомагаю дітям , пояснюю ще раз хто що не зрозумів. (Звучить музика).
Немає коментарів:
Дописати коментар